Visie & zorg

1. We creëren een warm nest waar de kinderen zich gelukkig en geborgen voelen.
  2. We realiseren een gepaste zorg voor alle kinderen in verbondenheid met iedereen die bij de school betrokken is.
  3. We gaan de uitdaging aan met verschillen om te gaan, omdat elk kind recht heeft op eigenheid.
  4. We dragen zorg voor elkaar in een sfeer van openheid, overleg en samenwerking.
  5. Wij volgen de kinderen op van observatie, over analyse naar diagnose, maar vooral via handelen en evalueren.
  6. We kijken positief naar de talenten van elk kind om hen te begeleiden in hun groei.
  7. We laten kinderen uitgroeien tot zelfstandige, respectvolle jongeren vanuit een zorgzame houding .
  8. We richten onze zorg met veel geduld naar de mogelijkheden van elk kind.
  9. We stimuleren de totale ontwikkeling van de kinderen: hoofd, hart en handen.
  10. We volgen hoe de kinderen evolueren in de richting van de doelen en ook  hun individuele groei vanuit hun beginsituatie.
  11. We bieden kinderen structuur aan in een krachtige, vernieuwende leeromgeving.

Wie is wie?

Onderwijsreglement 2020-2021